Hoe word je een professionele fotograaf?

Fotograaf

 

Fotografeer de scène en bepaal de betekenis ervan, met inbegrip van wat moet worden gefotografeerd en waar. Een tekening maken van de scène en een globaal overzicht van het aantal onderwerpen dat nodig is. onderwerpen selecteren voor masterpsmashfor (3d) en computerprogramma’s bekijken. Programmeer de computer om foto’s te maken. Druk de foto’s af en assembleer ze tot samengestelde sets.

Uit: Diana Houlihan, The Photography Handbook, McGraw-Hill Books, Boston, 1997, blz. 24,251-250. (Wegens afkortingen en verdere uitwerking komt de tekst uit deze brochure).

Vraag: Kunt u een beschrijving geven van uw werk? (Uw antwoord kan aangeven wat u van uw baan vindt.) Heeft u een staf van fotografen in dienst? Wat voor apparatuur gebruikt u? Hoe lang en volgens welk tijdschema bent u voortdurend aan het werk? Welke middelen gebruikt u? Hebt u ooit voor een tijdschrift gewerkt? Heeft u gewerkt met een fotografisch proces? Plan je specifiek werk of shoots op basis van de behoeften van de klant? Welke apparatuur gebruik je meestal? (Wat is een camera? Hoeveel reken je per foto? Hoeveel bewerking doet u? Hoeveel foto’s produceer je per dag? Doe je allerlei speciale klussen waaronder technische, redactionele, en kleur en witbalans). Kun je me iets vertellen over je persoonlijke fotografie (als je die hebt)? Wat is je beste en slechtste foto van een onderwerp? (Werk je voor een tijdschrift, commerciële, tentoonstellings-, of privé-klant? Of heb je nooit voor een publicatie gewerkt?)

Als je op een van deze vragen “ja” kunt antwoorden, ben je een professionele filmer. Vergeet niet dat de meeste fotografen vooral fotograferen voor tijdschrift shoots en speciale publicaties. Tijdschrift shoots vereisen meestal meer fotografen en we proberen meestal een minimum aan details. Deze “vergelijkende” shoots gaan meer over ons persoonlijk, misschien soms interessante info. Bijvoorbeeld, een Fortune redacteur zou een paar portretten kunnen schieten in Omaha en een paar portretten in het Strand in New York City. We kunnen dit in het verhaal vermelden. Er worden geen andere afspraken aan deze beelden gekoppeld omdat dat de “coole krachten” zijn.

Sommige portfolio’s worden geleverd met een portfolio van portfolio’s. Dit is waar je je werk zou kunnen zien. (Voor meer beelden van Diana’s werk, klik hier.)

Laat uw moeder of een ouder familielid al uw materiaal bekijken en u op de hoogte brengen van eventuele fouten, onvolkomenheden of weglatingen. U kunt ons altijd uw en de originele evaluatie sturen met specifieke vragen. Iedereen moet niet het gevoel hebben dat, als onderdeel van het professioneel fotograaf zijn, de interviewer het eens moet zijn met alle aspecten van iemands werk, hij of zij zou nooit het eindproduct daadwerkelijk moeten zien. Dat kan vragen oproepen omdat men een afgewerkt product moet hebben om te kunnen beginnen bewerken.

Als je geen grote prestaties hebt geleverd en/of niet veel bekendheid geniet, zit je als literair fotograaf misschien wel goed. Maar neem verschillende bronnen die alles bevatten wat je leuk vindt en neem de tijd om alles te verzamelen wat je op dit moment weet. Dit omvat gepubliceerd werk, foto’s, video, in-studio sessies, enz., maar ook alles wat je hebt gepresenteerd in een film, video, tijdschrift, enz.

Voor een kritiek op Diana’s flitsverzameling en uw eigen flitsfoto’s kan ik u de volgende artikelen uit het decembernummer 1997 van het tijdschrift Becoming an Artist aanbevelen:

Fotografen Werk: Wat is er nodig om een professionele fotograaf te zijn?

@Nefty Piar

Lees meer:

Fotograaf Gorinchem 110

Auto fotografie 480

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *