Fotograaf Foto’s

Fotograaf Utrecht

 

De hypothetische fotograaf staat achter een midden formaat 35-mm. camera op een statief. Hij zit op de perfecte afstand (meestal een paar meter), en de camera draait op maximale snelheid. Met de juiste lens is het eindresultaat een foto die van 15 tot 20 meter verderop in de straat is genomen. Elke foto die door een fotograaf wordt genomen, heeft deze basisstructuur. Het onderwerp van de foto is waarschijnlijk een echte persoon, of misschien een persoon in een echte situatie. De fotograaf staat oog in oog met het onderwerp om hem of haar te fotograferen. Hij of zij zal een groothoekperspectief fotograferen, dat van een grote afstand kan worden gezien. De fotograaf heeft geen ander zicht op de scène dan dat van het onderwerp. Het is de taak van de fotograaf om een subtiel of dramatisch portret van het onderwerp te maken. Zo zou een typische foto van een persoon eruit kunnen zien: We hebben dat type foto hierboven al gezien in de foto van de fotograaf die een portret van een echt persoon maakt. Op de meeste andere foto’s zie je het model op een ideale ooghoogte staan of recht voor het onderwerp van de fotograaf. Kijk goed en zie dat er een specifieke afstand is tussen het onderwerp en de fotograaf. Deze staat bekend als de “afstand van binnenuit of plaatsing”. Deze afstand kan variëren van 1 meter tot 2 meter. Door de binnen afstand zo klein mogelijk te maken, verdwijnt of vermindert de impact van de uitdrukkingen van het onderwerp en krijgt de fotograaf een mooi, evenwichtig beeld van de scène. Als de afstand te klein wordt gemaakt, heeft de fotograaf niet de mogelijkheid om de attributen van het geportretteerde te accentueren (een kleine foto wordt misschien wel gemaakt, maar niet zo interessant), en zou een deel van het potentieel voor speciale effecten verloren gaan. Typische lay-out van dit soort opnamen (achter-de-schermen-fotograferen-onderwerp-spotten-doen-&-stil-blijven-camera-runt-bij-maximum-snelheid):Belangrijk-De “binnen afstand” komt vaak aan de orde tijdens het maken van een foto. De “binnen afstand”[1] moet echter nooit als referentiekader worden gegeven. Het is een geïnformeerde lezing van de gestalte van het onderwerp, die vaak onnauwkeurig is. Deze kritische afstand is bijna altijd veel groter dan op een foto wordt afgebeeld. De foto moet van een zodanige afstand worden genomen dat het onderwerp zich buiten het gezichtsveld van de fotograaf bevindt. Als de afstand te groot is, kan materiaal buiten het directe gezichtsveld van de camera zichtbaar zijn, waardoor de foto moeilijk te beïnvloeden is. Als de handen van het onderwerp te dicht bij de camera zijn, is het meestal onmogelijk om de hand van de fotograaf gewoon te laten bewegen in een uitdrukking van het gezicht van het onderwerp.Als er een camera nodig is om de foto te maken, zijn er twee belangrijke manieren waarop een fotograaf zichzelf in de positie kan plaatsen om de beste “uitweg”-opname van het onderwerp te krijgen: 1) een andere persoon; of 2) een hoekopname. Als er geen “uitweg”-opname is, zal de fotograaf vaak direct achter, tegenover of “met het skelet naar boven” van het onderwerp staan. In dit geval is een groot voordeel dat het onderwerp, hoe het ook geplaatst is (hoog of laag, met het gezicht naar voren of rechtop), onmiddellijk zijn of haar voornaamste kenmerken onthult. In dit geval kan het onderwerp in de foto worden verplaatst, in een poging het effect van het onderwerp (de “binnen”-afstand) te maximaliseren. Aangezien hoeken van voor, naar achter en zijwaarts worden “vrijgegeven” wanneer een onderwerp op zijn hurken zit, kan de “opname” worden uitgebreid als de algemene lichtbron die van de muur van de positie van de fotograaf komt, buiten zijn gezichtshoek valt. Just betekent fotograferen (dit verwijst naar elke opname). Bijvoorbeeld, als het onderwerp naar links en rechts beweegt, kan dat een, of kan betekenen? Dit kan een totaal niet gerelateerd gegeven zijn in een online-opname. Het bovenstaande voorbeeld kan zijn genomen door een professionele fotograaf op een professionele opname of met een professionele fotograaf op een professionele opname. Hoewel zo’n opname op zichzelf misschien niet erg geweldig is, leg hem dan naast tientallen andere point-and-shoot foto’s van dergelijke bewegende onderwerpen. Je zult zien dat het allemaal variaties op hetzelfde thema zijn. Elk van hen heeft één basistype fout. In het onderstaande essay zal elk “type” van de stijl van point-and-shoot foto’s worden besproken. Als u toevallig een soortgelijke foto maakt van een object dat u wilt kopen, voel u dan vrij om het gelinkte voorbeeld te gebruiken om een diagnose te stellen of de foto daadwerkelijk “kwaliteit” laat zien ten opzichte van een vergelijkbare albumopname die “onderweg” en/of op een professionele shoot is gemaakt. Foto Onderwerp een foto van een persoon is meestal iemand die van opzij direct in de camera kijkt, de ruimte in. Wanneer een fotograaf naar de “achtergrond” kijkt, heeft hij graag dat het onderwerp een gebouw, een huis, een architecturale ruimte of gang is.

@Nefty Piar

Leave a Reply

Your email address will not be published.